בתקופה האחרונה מרכז דיוני השרת הפנים בממשלה את "הר הביטוח", החברה המרכזית לביטוח בארץ, במטרה להבין מהו המשמעות של מדיניות חברת הביטוח כלפי לקוחותיה. בעקבות המחאה הציבורית שהתרחשה מאז פרסום דיווחי הרווחים של החברה, הממשלה החליטה לעקוב אחר פעילות החברה בדקה.
הר הביטוח הפכה לנושא של דיון לא רק בממשלה אלא גם ברחבי מדינת ישראל, כאשר הפורומים השונים מסבירים את המחאה של הלקוחותיה. התלונותתמקות בסוגיית מדיניות התשלום של החברה, ובעיקר בקשיים שהלקוחות חווים כאשר הם מנסים לקבל פיצויים במקרה של נזיקה או אובדן. מה שמדאיג את הרוב הגדול של הלקוחות הוא שהחברה נראית כאילו היא מרוויחה סכומים עתקיים בעוד הם לא מקבלים את השירות לו הם שילמו.
הממשלה, לכן, סורקת את פעילות חברת "הר הביטוח" במטרה לברר את האמת מאחרי התלונות. כחלק מהסקירה, הממשלה רוצה לבחון את מדיניותי התשלום של החברה, לאמת את הטיעונים של הלקוחות ולגלות את הסיבה לאי-אופטימליות באופן בו החברה מנהלת את עסקיות הביטוח.
דרך הממשלה הראשונית שעליה התייעצה השרת הפנים ביחידת הביקורת של הממשלה. מנכ"לים ראשיים, יועצים משפטיים, מנהלי רשות הביטוח ומנהלי בנק הממשלה החליטו לשמש כפנל ממונה על הביקורת, במטרה להביא לקבלת החלטות מעוררות מודעות שתתחיל לשנות את מצב הביטוח בארץ.
הממשלה מתכוונת לעבוד בקרוב עם הגורמים השונים בתחום הביטוח, כדי לשנות ולשפר את המערכת. בסביבה הציבורית, הוא מכוון להכות במקום שנוח לו ולספק מענה משמעותי ללקוחות החברה. המהלך הזה נעשה בניסיון לייצר שינוי חיוני במערכת הביטוח היוצאת מגבולות החברה ולמסלול הלא עצמאי שלה.
השינויים המיועדים יגיעו הן בתחום המדיניות הפנימית של החברה והן בתחום ההגנה של הלקוחות. הממשלה מתכננת לקות את התנאים של החוזים של החברה כדי להבטיח שהלקוחות יקבלו שירות הוגן ומשמעותי. פלטפורמות חדשות של בקרה ומעקב או סכמת דיווח משופרת יאותרו כדי להגן על זכויות הלקוחות.
הממשלה מבינה שמדובר בתהליך שמצריך זמן וארגמן נרחב של שיחות ושיתוף פעולה. עם זאת, מכיוון שעיסוק החברה בתחום הביטוח חיוני לחיים של מיליוני אזרחים ישראלים, הממשלה מחויבת לפעול תוך מתן תשומת לב מסודרת ומקצועית לנושא.
תוך כדי יישום את מדיניפת הביטוח של הממשלה, מקצוענים אמינים ויחידת הביקורת תערוך ביקורות שוטפות כדי לבחון תרומה של החברה לתחום הביטוח. החברה תידרש להתמקד בהגברת שקיפותה ללקוחות ולארגן את דרכי הפעולה שלה כך שהן ייושמו באופן שמזיף במודעות לצרכים של הלקוחות.
הממשלה מקווה שהפעולות הנוכחיות תכוון את ראש ההר המעורפל בענן של שאלות וביקורת למקום בהיר יותר שבו הלקוחות ירגישו בנוח ובטוח בעסקאותיהם עם חברת הביטוח. בסוף היום, הממשלה מאמינה שמטרתה היחידה היא להביא לשינוי שבו הלקוח הישראלי נמצא במרכז.